Agencja Tutorów
- to autorska placówka Towarzystwa Edukacji Otwartej, której celem jest wspieranie w rozwoju, aktywizowanie oraz budowanie życiowego optymizmu i sprawczości ludzi w każdym wieku. Środkiem do tego celu jest tutoring. Doświadczony, ogólnopolski zespół tutorów tworzący placówkę pracuje zarówno w spotkaniach osobistych jak i zdalnie.
TUTORING
TUTORING
- to zaplanowany proces rozwoju, który następuje w indywidualnej wspierającej relacji z drugą osobą - tutorem.
Co oferujemy?
- Cykl cotygodniowych spotkań (tutoriali),
- Życzliwego i stymulującego towarzysza spotkań – tutora,
- Skupienie tutora wyłącznie na Tobie (na czas spotkania),
- Możliwość wypełnienia tutoriali takimi tematami, jakie są dla Ciebie aktualne, ważne i potrzebne,
- Wsparcie w wykorzystaniu Twoich zasobów, predyspozycji i zainteresowań,
- Pobudzenie Cię do tego co dobre, twórcze, skuteczne, sprawiające radość,
- Zachętę, by zmierzać w stronę konstruktywnych rozwiązań.
Wartości
- Człowieczeństwo – rozwój jest bowiem spotkaniem co najmniej dwóch osób obdarzonych wielką godnością, ma pomóc każdemu w odnalezieniu i urzeczywistnieniu najlepszej wersji siebie,
- Permanencja – rozwój trwa przez całe życie, a nie tylko na jego początku,
- Inter- i Intraakcyjność – w relacjach wspierania zachodzi dwukierunkowe oddziaływanie - tutora na jego podopiecznego i podopiecznego na tutora, a także zachodzi oddziaływanie na samego siebie obu osób (samorozwój),
- Nieokreśloność – wsparcie w rozwoju zachodzi w trudnych do określenia sytuacjach, zdarzeniach, musi otwierać na nowości (uczy pokory) przy równoczesnym zachowaniu równowagi, ugruntowaniu swojej wiedzy i świadomym czerpaniu ze swojego systemu wartości,
- Transgresyjność – w relacjach z innymi i z samym sobą przekraczamy swoje możliwości i ograniczenia – samego siebie. Człowiek bowiem stale powinien przekraczać samego siebie, miarą zaś jego rozwoju jest nieskończoność.
- Egzystencjalność - każdy człowiek umocowany jest w swoim otoczeniu, środowisku, życiu - z nich czerpie.
Jak to działa?
Krok po kroku - działa to tak:
- Wybierasz sobie tutora,
- Podpisujesz umowę z Agencją (na 10 tutoriali ),
- Nawiązujesz kontakt z tutorem,
- Ustalasz harmonogram spotkań,
- Spotykasz się z tutorem,
- Poznajesz swoje zasoby, mocne strony,
- Dzielisz się z tutorem refleksjami i przemyśleniami,
- Opracowujesz i realizujesz swój plan działania,
- Wdrażasz swoje pomysły w życie, wspierany przez tutora,
- Zmieniasz świat, zmieniasz siebie, rośniesz w siłę,
- Świętujesz sukcesy.
Dla kogo to jest?
Dla każdego - w wieku od 7 do 200 lat.
Propozycję kierujemy do następujących adresatów (kolejność wynika z metryki adresatów, nie jest w żaden sposób wartościująca):
a. Uczennice i uczniowie ze szkoły podstawowej:
Tutor może wspierać w następujących obszarach: budowanie wartościowych relacji, asertywność, rozwój zainteresowań i pasji, sposoby uczenia się zgodne z predyspozycjami, kierowanie swoim rozwojem, odkrywanie swoich wartości, poprawa relacji rodzinnych i rówieśniczych; i innych w zależności od potrzeby.
b. Uczennice i uczniowie szkół ponadpodstawowych:
Tutor może wspierać w następujących obszarach: przygotowanie do wejścia w dorosłość, nauka samodzielności, branie odpowiedzialności za swoje działania, doskonalenie sposobów uczenia się zgodne z predyspozycjami, trening planowania, trening komunikacji, poprawa relacji rodzinnych i rówieśniczych, przygotowanie do wejścia na rynek pracy, odkrywanie i rozwój swoich możliwości zawodowych i innych w zależności od potrzeby.
c. Studentki i studenci oraz osoby przed 30 rokiem życia:
Tutor może wspierać w następujących obszarach: korzystanie z samodzielności, wolności, branie odpowiedzialności za swoje czyny, doskonalenie sposobów uczenia się zgodne z predyspozycjami, trening komunikacji, utrzymywanie wartościowych relacji, aktywna obecność na rynku pracy, aktywność zawodowa, poszukiwanie pracy, awans w pracy, poprawa relacji z współpracownikami, z rodziną, z rówieśnikami i innych w zależności od potrzeby.
d. Osoby między 30, a 60 rokiem życia:
Tutor może wspierać w następujących obszarach: wyznaczanie celów życiowych i zawodowych, tworzenie planów i strategii osiągania celów, asertywność, trening komunikacji, przywództwo, efektywność osobista, zarządzanie sobą w czasie, nadawanie priorytetów, wypalenie zawodowe, przebranżowienie, powrót do pracy po urlopie wychowawczym, godzenie macierzyństwa lub ojcostwa i kariery oraz samorealizacja i rozwijanie własnej kreatywności, założenie firmy, rozwijanie własnego biznesu i innych w zależności od potrzeby.
e. Seniorki i seniorzy
Tutor może wspierać w następujących obszarach: wyznaczanie celów życiowych i zawodowych, trening troski o zdrowie, poprawa relacji rodzinnych, przyjacielski i sąsiedzkich, poszukiwanie pasji, kierowanie swoim rozwojem, korzystanie z emerytury, zarządzanie sobą w czasie, nadawanie priorytetów i innych w zależności od potrzeby.
Kim jesteśmy?
Agencja Tutorów to autorska placówka Towarzystwa Edukacji Otwartej, to zespół ludzi, którzy ideę tutoringu rozpowszechnić chcą i mogą na nowe obszary - poza strukturę i kontekst szkoły oraz poza kontekst edukacji liderów.
Doświadczenie, jakie zebrało Towarzystwo Edukacji Otwartej i jego placówki na przestrzeni 20 lat działalności pozwala dziś zaoferować wsparcie w postaci tutoriali osobom zainteresowanym, niezależnie od ich wieku, które nie uczęszczają do szkół prowadzonych przez Towarzystwo.
Bazą merytoryczną dla Agencji jest doświadczenie i dorobek Towarzystwa, jego publikacje, kultura organizacyjna oraz wsparcie opiekuna merytorycznego Towarzystwa. Bazą kadrową są zarówno pracownicy placówek Towarzystwa (doświadczeni tutorzy i edukatorzy tutorów) oraz ogólnopolska sieć tutorów, która powstała w wyniku realizacji przez Towarzystwo licznych działań /z wyróżnieniem projektu „Wychować Człowieka Mądrego”, realizowanego w latach 2016-2018/.
Te fundamenty pozwalają zbudować poczucia bezpieczeństwa w relacjach z podopiecznymi, a dzięki temu stwarzyć warunki rozwoju, koncentracji na postępach i wreszcie utrzymywać najwyższą jakość proponowanego wsparcia.
- Piotr Nita
- Dorota Cichecka
- Barbara Bonarska
- Natalia Boszczyk
- Katarzyna China
- Iwona Klimek
- Renata Korolczuk
1. Piotr Nita
Pomysłodawca Agencji Tutorów i autor koncepcji jej działania, entuzjasta tutoringu, od 2014 dyrektor Instytutu Tutoringu Szkolnego, dawniej pedagog i tutor - w ALA Liceum Artystycznym i Akademickim w Częstochowie, tutor w Programie „Liderzy” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, gdzie wspiera w rozwoju osoby dorosłe, akredytowany coach.
Dawniej pisał wiersze, obecnie redaguje książki m.in. „Poradnik Tutora Szkolnego” (2018) www.tutoringszkolny.pl/poradnik.
Ojciec dwóch córek i mąż. Działacz pozarządowy i rowerzysta.
2. Dorota Cichecka
Dyrektorka Agencji Tutorów. Nauczycielka języka polskiego, w latach 1997 - 2017 roku dyrektorka liceum ogólnokształcącego, tutorka i coach. Członkini Rady Programowej Instytutu Tutoringu Szkolnego.
Autorka koncepcji szkolenia dla tutorów młodzieżowych.
Matka dwójki dorosłych dzieci: Krzysztofa i Zuzanny. Podziela zainteresowanie dzieci literaturą i filmami z dziedziny fantastyki /szczególnie uniwersum „Star Trek” i „Star Wars”/. Całą rodziną jeździ na konwenty – zjazdy miłośników fantastyki, gier fabularnych, mangi i anime, komiksu, seriali telewizyjnych. Bierze w nich udział w samodzielnie uszytych strojach.
Pasjonatka książek i podróży. Chętnie pracuje z licealistami i studentami.
3. Barbara Bonarska
Polonistka i tutorka. Nauczycielka w Zespole Szkół Artystycznych i Akademickich "ALA" w Częstochowie. Miłośniczka literatury, muzyki bluesowej i pieszych wędrówek. Ciekawa ludzi i świata. Realistyczna optymistka. Dobrze czuje się w pracy z ludźmi w różnym wieku.
4. Natalia Boszczyk
Jestem kolorową psycholożko-polonistką, zafascynowaną edukacją, budowaniem pozytywnych relacji, Witkacym, czytaniem, gotowaniem i żużlem. Niosę ze sobą energię, radość i pogoda ducha. W odpowiednich momentach zamieniam się w motywacyjnego kopa albo delikatny plasterek na zranienia duszy😊.
Tutoring jest dla mnie przestrzenią pięknego, wspierającego kontaktu między dwojgiem ludzi, a jako autorka bloga Szkoła Dobrej Relacji głęboko wierzę, że każdy rozwój zachodzi właśnie w tej relacyjnej przestrzeni😊
Ukończyłam Szkołę Trenerów Młodzieżowych, jestem certyfikowaną tutorką, mediatorką, trenerką i mentorką.
5. Katarzyna China
Tutorka, terapeutka, nauczyciel komunikacji społecznej, miłośniczka psów, kina skandynawskiego, od zawsze zafascynowana drugim człowiekiem. Pedagożka w Zespole Szkół Gastronomicznych oraz pedagożka i nauczycielka Wiedzy o Życiu Dorosłym w Zespole Szkół Artystycznych i Akademickich "ALA" w Częstochowie. Wykładowczyni Uniwersytetu im. Jana Długosza w Częstochowie. Chętnie pracuje z nastolatkami, studentami/-tkami i dorosłymi.
6. Iwona Klimek
Jestem tutorem. Trenerem umiejętności poznawczych. Kreatorem charakteru.
Uczę technik, metod i sposobów efektywnej nauki, w oparciu o biologiczne podstawy procesów poznawczych, ze szczególnym uwzględnieniem uwagi, pamięci i kreatywności.
Rozwijam umiejętności nastolatków i rodziców w obszarze edukacji i osobistej dojrzałości.
Pracuję jako pedagog i tutor w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie. Pasjonuje mnie holistyczny rozwój człowieka.
Prywatnie mama Kasi i Maćka oraz żona Piotra.
7. Renata Korolczuk
Od ponad 8 lat jestem aktywną tutorką. Pracuję indywidualnie z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
Jestem współzałożycielką i aktywną działaczką Stowarzyszenia „Rozwiń się” Edukacja, Kultura Sport. Certyfikowaną Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny w klasie, dla Rodziców i wczesnego dzieciństwa.
Aktywnie działam w grupie Polskich Edukatorów PD. Prowadzę warsztaty, wykłady, webinary oraz konsultacje indywidualne dla rodziców i nauczycieli szkół, przedszkoli i żłobków oraz instytucji pracujących z dziećmi i młodzieżą.
Ukończyłam szkołę mediacji, coachingu i trenerów.
W życiu ważna jest dla mnie relacja z drugim człowiekiem - tym małym i tym dużym oparta na szacunku i poszukiwaniu rozwiązań.
Lubię rozmawiać, lubię poznawać, rozumieć, uczyć się nowych rzeczy.
Tutoring jest dla mnie podróżą. Biorę ze sobą mój plecak i wyruszam z moimi podopiecznymi…
Aktualnie zdobywam kompetencje socjoterapeuty jednocześnie pracując w Szkolnym Ośrodku Socjoterapii.
Kiedy nie pracuję: czytam, podróżuję, oglądam filmy, gram w planszówki lub spędzam czas na „nicnierobieniu”… z rodziną i przyjaciółmi. Kocham wszystkie istoty i od wielu lat jestem veganką.
Praca zdalna
Pracujemy zdalnie od dłuższego czasu. Mamy w takim sposobie pracy duże doświadczenie i umiemy dopasować narzędzia do Twoich możliwości i umiejętności. Potrafimy udzielić jasnego i zrozumiałego instruktażu – jeśli nie pracowałeś wcześniej w ten sposób. Możesz wybrać tutora, który będzie Ci odpowiadał i pracować z nim zdalnie /telefon, Skype lub inny sposób, który Ci odpowiada/.